Arenal en La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Rob Snellen - WaarBenJij.nu Arenal en La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Rob Snellen - WaarBenJij.nu

Arenal en La Fortuna

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

31 Oktober 2012 | Costa Rica, Fortuna

Hallo Holland, hier een bericht uit La Fortuna, Park Arenal, gisteren een lange busreis gehad van ongeveer 5 uur vanuit San Jose naar La Fortuna. Het was eigelijk maar 125 Km maar ook hier veel opstoppingen en slechte wegen dus afzien!.

We zitten in Hotel El Silencio del Campo ongeveer 5 km tegenover een reusachtige, actieve (niet zo erg) vulkaan. Dat het stadje La Fortuna heet is daarom niet zo raar. Want als hij echt zal uit barsten is het hier afgelopen met de pret. Het hotel ligt ongeveer 4 km uit het dorp, en midden in het regenwoud. En ja hoor de zon is schaars en de regen in overvloed. Het stikt trouwens van de thermische bronnen, ons hotel heeft er 2 en we hebben gisteren avond tijdens een hoosbui heerlijk gezwommen in het warme water.

Wederom waren we trouwens vroeg naar bed, moe moe moe... Maar we worden steeds fitter, dus wellicht een keer goed doorzakken.

Het hotel is trouwens schitterend een mooie tuin mooie vogels en geweldige planten. Deze morgen zijn we eerst in het dorp geweest, wat rond gewandeld en sandalen gekocht en daarna hebben we de ECO Glide gedaan met als afsluiting de Tarzan Swing, erg heftig kabelbaantjes op ongeveer 40 meter boven de jungle en dan gaan met die banaan.

We vinden het hier trouwens wel relaxed, we hebben een dag bijgeboekt en dan richting Nicaragua. Morgen gaan we naar de watervallen en bootje varen op het meer. Piet heeft trouwens minder goed nieuws gekregen over een hem zeer dierbare vriend. Dus wel even fijn hier om in alle rust het een en ander te verwerken.

Later meer, en geniet van de foto's en video's

• 31 Oktober 2012 - 22:11

Maya Kuus:

Hoi Rob en Piet,

Leuke foto's van jullie eerste indrukken. Piet keek wel wat benauwd, leek me, hangend, glijdend een nieuw avontuur tegemoet. Wel tof dat jullie alles proberen... Hier is het 'stilte voor de storm' want stormen dat gaat het morgen hier is gezegd. We wachten het maar af. Zaken zijn uiteindelijk niet altijd wat je misschien in 1e instantie denkt...( Storm in een glas water?) Vanavond 31 oktober is het Halloween, morgen Allerheiligen en dan Allerzielen...waarbij je iemand herdenkt die je mist ( op wat voor manier dan ook) Je steekt een lichtje voor iemand aan...soms hebben we allemaal een lichtpuntje nodig. De donkere dagen zijn nu echt wel begonnen en ik verheug me nu al op de komende feestdagen. Knus, warm, gezelligheid en afsluiten van sommige zaken en gewoon weer opnieuw beginnen. Ik zie uit naar jullie volgende bericht over wat jullie allemaal ervaren. Piet, heel veel sterkte en beiden lekker proberen te ontspannen. Dag hoor, warme groet uit Budel. Maya.

• 31 Oktober 2012 - 23:58

Geert Snellen :

Hoi wat gaaf dat we mee kunnen genieten,hopelijk hoeven jullie niet de vacantie af te. Breken.Bedankt voor de mooie foto's xxx

• 01 November 2012 - 15:26

Joop:

Hoi Luitjes, dus jullie zijn al weer aan het genieten van een avontuurlijke vakantie.
    Piet heel veel sterkte.
    groetjes, Joop.

• 01 November 2012 - 15:35

Astrid Van Den Einden:

Hoi Rob en Piet,

Alleerst Piet wens ik je veel sterkte toe. Je hebt het voor je vertrok er met mij nog over gehad. Probeer toch te genieten van al het moois en in gedachte is het ook goed.

Wat een prachtige foto's Rob vooral met dat vogeltje. Is dat een kolibri???? Ik vind het geweldig dat jullie alles proberen en Piet geweldig hoe je van die hoge kabelbaan afglijd.

Veel plezier en geniet er samen maar van.

Greetz Astrid xxx

• 01 November 2012 - 21:47

Piet:

Hallo mannen,
    Ik hoop dat jullie ondanks het slechte bericht uit Nederland toch kunnen genieten van alles
    en het een beetje los kunnen laten.(sterkte),Je kunt niets aan de situatie veranderen.En iedereen zal jullie niets anders dan een geweldige vakantie toewensen.
    De foto"s mooi hoor .Wat een indrukken!!!
    En in die kabelbaan wat eng ,niets aan over gehouden???
    Een hoog stemmetje misschien?
    Zag er wel indrukwekkend uit !!!
    Geniet ze daar nog lekker mooi en warm .
    Ik volg jullie berichten met belangstelling hier koud en nat.
    Maar een wijntje met een kaarsje aan is hier ook lekker.
    Geniet ze!!!

Groetjes Piet.

• 02 November 2012 - 12:28

Anny Carlo En Karin:

hallo piet en rob...jullie mooie foto s net samen bekeken..prachtig hoor...en we hoorden dat jullie al weer op weg zijn naar de volgende bestemming...ga er weer veel mooie dingen zien en beleven samen veel plezier goede reis van ons 3e...groetjesss