Geen San Blas wel een 4x4 en Jungle - Reisverslag uit Penonomé, Panama van Rob Snellen - WaarBenJij.nu Geen San Blas wel een 4x4 en Jungle - Reisverslag uit Penonomé, Panama van Rob Snellen - WaarBenJij.nu

Geen San Blas wel een 4x4 en Jungle

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

11 November 2012 | Panama, Penonomé

Hoi in tegenstelling tot het geplande niet op een iieflijk wit eilandje met een rieten hutje en een blauwe zee. Nee midden in een Vulkaankrater, met lichte regen en zonder zee.

Toch mooi, hoe dat zo? 2 redenen,

Reden 1: Vakantie in Panama dit weekend zitten alle Panamanezen op de mooie plekjes dus we konden er pas dinsdag terecht, en zolang wilden we niet in Panama City verblijven, oftewel het Vegas van zuid en midden Amerika met hou je vast nog meer hoeren als er in heel Amerika te vinden zijn. En mooie... Allemaal uit Colombia.

Reden 2: Gevaarlijk om hier naar toe te reizen, in verband met Colombiaanse drugs trafficers en guerrilla's, zowiezo wordt het Noorden Dariën provincie alsmede Colon er afgeraden om te bezoeken. Nu ben ik niet zo bangig in dit soort situaties maar bij elkaar opgeteld vonden we het verstandiger om iets anders te doen.

Nu dus een 4x4 gehuurd en vandaag richting het Noorden gereden, de bedoeling was Playa Blanca (inderdaad witte stranden en blauwe zee) maar ook hier om reeds genoemde reden geen plek, toen gekozen voor El Valle, en ik denk de ergste weg ooit gereden, zonder 4x4 hadden we het absoluut niet gehaald! Doodeng..... En niet zeker wetende waar we uitkwamen, gelukkig na 40 minuten andere auto's en de weg werd beter en het dorp kwam in zicht. We een relaxed resortje gevonden hier en er is zat te doen dus ik denk dat we nog een nachtje blijven.

Groet Rob en Piet

• 11 November 2012 - 12:49

Joop:

Hoi Luitjes,
    Lekker spannend allemaal. avonturier ze maar lekker.
    Groetjes,
    Joop.

• 11 November 2012 - 12:53

Karin:

he pa en rob lekker aan t relaxen na heftige tocht poeh poeh...doe maar lekker
    hier een mooie hefstdag met zon dus dadelijk met fransje naar de bossen en dan suprise maken ja..komt er ook weer aan....fijne dag samen he groetjes van carlo en karin en een poot van fransje

• 11 November 2012 - 19:43

Anny:

Hallo Piet en Rob,

Jullie maken het wel spannend, kijk maar goed uit.
    Fijne reis nog verder enne...... genieten hé ?

Groeten Anny

• 12 November 2012 - 22:16

Rita:

Vanavond de poedelaars weer de foto's van jullie laten zien van de afgelopen week. Zitten al met spanning te wachten. Groetjes en veel plezier Rita