Isla Ometepe - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Rob Snellen - WaarBenJij.nu Isla Ometepe - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Rob Snellen - WaarBenJij.nu

Isla Ometepe

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

05 November 2012 | Nicaragua, Granada

Hallo allemaal, eergisteren vertrokken uit San Juan del Sur richting Ometepe, een eiland het grootste binnenmeer van centraal en zuid Amerika, naar de boot was het ongeveer 20 minuutjes rijden en daarna nog een uur met de Ferry. Het zou er niet druk zijn dus had niets gereserveerd. Ik had in de Lonely Planet mijn oog laten vallen op rieten bungalows in een mooie tuin voor 20 dollar per nacht. Nou die bestonden dus niet en het werd een soort Varkenshok.

Ometepe is mooi groen en jungle achtig en de grootste attractie zijn 2 vulkanen die je kunt beklimmen... Nee dus daar hadden we geen zin in en eigenlijk hebben we hier niets gedaan als een beetje rondgewandeld en vegetarische tjap gegeten. We wilden eigelijjk zo snel mogelijk weer weg en smorgens dus de eerste boot genomen richting San Jorge Rivas en daarna richting Granada ongeveer een 40 minuutjes rijden. De afstanden zijn hier niet zo groot en dat is wel erg fijn.

Nu dus in Granada, maar daarover later meer.

Groet Piet en Rob
Geniet van de foto's

  • 05 November 2012 - 16:16

    Maya Kuus:

    Hallo Rob en Piet,

    Het loopt af met de reacties zie ik...misschien ook omdat het gewone leven hier gewoon door gaat en jullie natuurlijk nu vakantie vieren. Jammer dat het bezoek aan het eiland niet was wat jullie hadden verwacht. Nog verder geen foto's daarover gezien, kijk straks zelf ook even via internet. Maar...op naar de volgende ronde. Ben benieuwd. Hoe is het daar wat betreft de muggen en ander ongedierte? Je schreef over de laatste huisvesting en daarom dacht ik...wat zijn jullie daar niet allemaal tegen gekomen? Hebben jullie wel lekker kunnen eten? Verschilt het heel erg met wat wij hier eten? Nieuwe dranken of mixen voor ook in de Knoop misschien? Veel plezier en ik zie uit naar de volgende mail. Groeten, Maya.




  • 05 November 2012 - 16:16

    Maya Kuus:

    Hallo Rob en Piet,

    Het loopt af met de reacties zie ik...misschien ook omdat het gewone leven hier gewoon door gaat en jullie natuurlijk nu vakantie vieren. Jammer dat het bezoek aan het eiland niet was wat jullie hadden verwacht. Nog verder geen foto's daarover gezien, kijk straks zelf ook even via internet. Maar...op naar de volgende ronde. Ben benieuwd. Hoe is het daar wat betreft de muggen en ander ongedierte? Je schreef over de laatste huisvesting en daarom dacht ik...wat zijn jullie daar niet allemaal tegen gekomen? Hebben jullie wel lekker kunnen eten? Verschilt het heel erg met wat wij hier eten? Nieuwe dranken of mixen voor ook in de Knoop misschien? Veel plezier en ik zie uit naar de volgende mail. Groeten, Maya.




  • 05 November 2012 - 16:17

    Cor En Paul:

    He boys heel leuk dat jullie dit doen mooie foto,s mooie omgeving geniet er maar van ik kan het wat ook eens mijn droom zou zijn ik ik met paul niet meer doen gisteren avond had paul weer veel pijn in zijn buik
    van daag weer stabiel het scheelt perdag
    vorige week hebben ze bij paul nog 20.3 liter vocht afgetapt uit zijn buik dus je begrijpt wel dat dat pijn doet de dokter zegt tegen mij als het proces begint dan is er geen houden meer aan dan komt er zoveel vocht in de buik dan ontploft de lever en zal het snel gedaan zijn met paul ook zal hij op een gegeven moment niet goed meer kunnen lopen zijn hersenen geheugen worden aan getast ook is belangrijk dat hij veel naar de toilet moet gaan daar heeft hij medicatie voor anders gaat het afvak gif stoffen de aderen en de kan de dood snel toetreden
    hopelijk duurd dat voor hem en mij nog een lange tijd maat ook de dokter en ik kunnen niet in een glazenbol kijken zijn bedje in de kamer staat er al ook een rolstoel heb ik geregeld zo dat ik met hem zoaf entoe eens naar vlakbij kunnen gaan wat ik ook fijn vindt
    zo boys jullie weten weer wat o piet annie heeft nog gebeld en ook die bood haar diensten aan wat ik fijn vondt maar we hebben thuis zorg alles is goed geregeld
    ik moet namens mij ook de groeten doen van paul wenst jullie toch een fijn dagen toe en een goede thuis komst een vriendelijke groet van paul cor personeel en vele klanten .

  • 05 November 2012 - 17:46

    Karin:

    hoi pap en rob

    zo dus al in granada...dat ging vlug..de bootreis naar het eiland wel mooi denk ik he? hoe lang zijn jullie van plan om in granada te blijven? is het daar een beetje zoals jullie dachten?? de foto s zijn idd weer super rob (zal weer een mooi boek worden) hier alles zijn gangetje week weer begonnen jullie fijne avond nog geniet ervan groetjes carlo en karin

  • 05 November 2012 - 21:12

    GeGe De Volonne:

    Bonsoir, mes amis!
    Ik ben weer helemaal gelukkig met het reisverslag en de
    foto's , alhoewel ze wat minder spectaculair zijn dan die
    van eerdere vakanties, maar.... ,met nog een paar weken
    voor de boeg kunnen we nog best een en ander verwachten
    In elk geval: veel nieuwe dingen, veel plezier en
    tot gauw een nieuw verslag, hoop ik!

    Gerritje uit Frankrijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Rob

Actief sinds 26 Feb. 2009
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 92063

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2013 - 23 November 2013

Rob en Piet in Myanmar Thailand en Maleisie

28 Oktober 2012 - 22 November 2012

Rob en Piet in Midden Amerika

29 Oktober 2011 - 22 November 2011

Rob en Piet in India

08 November 2009 - 03 December 2009

Rob en Piet in Azie

09 Maart 2009 - 02 April 2009

Rob en Piet in Vietnam

Landen bezocht: