Nicaragua! - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Rob Snellen - WaarBenJij.nu Nicaragua! - Reisverslag uit San Juan del Sur, Nicaragua van Rob Snellen - WaarBenJij.nu

Nicaragua!

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Rob

03 November 2012 | Nicaragua, San Juan del Sur

Nicaragua!!!! Leek ons altijd wel een leuk land, vanmorgen dus vertrokken vanuit La Fortuna, eerst nog even gevogeld zucht (elke morgen nog om 06:00 opgestaan maar we gaan steeds later naar bed dus.... dat komt ook wel goed)

Gisteren nog wat meloenen in een tak gehangen om de vogels te lokken maar helaas. De hele dag hoosbuien, nu is dat natuurlijk minder erg als het continu tussen de 20 en 25 graden is :-)

Nu dus in Nicaragua, het was trouwens weer een hele tour, de tocht zelf ging vrij vlotjes maar bij de grens was een staking van vrachtwagen chauffeurs. Deze moeten soms dagen aan de grens wachten totdat de erover kunnen en voor de grens stond dan ook een file van vrachtwagens van ongeveer 7 km en deze blokkeerde uit woede de toegang voor andere en dus ook voor ons. Uiteindelijk na wat charmes van mij en een vol pakje Marlboro, mochten we uiteindelijk door. Toen dus nog de grens, zoals in al deze landen 4 formulieren invullen 6 controles en even zoveel stempels, en een wandeling van 2 km door niemandsland, gelukkig hielp onze chauffeur ons met de papieren en waren we er vrij snel doorheen.

Het was 20 minuten rijden naar San Juan del Sur en hoe dichter bij de kust hoe beter het weer, hier ongeveer 28 graden en een lekker briesje, je merkt overigens wel meteen dat het goed georganiseerde Costa Rica achter je ligt, hier is het weer "gezelliger" geen rookverboden, leuke barretjes en gewone mensen en veel rommeliger echt midden Amerikaans zoals Guatamala en Mexico. Veel houten huizen en meer armoe.

We zitten overigens ineen geweldig hotel en Aan de overkant van de straat is de Pacific Ocean redelijke grote golven, hier enkele kilometers vandaan liggen ook redelijk bekende surf plekken. Dus al met al een relaxte bedoeling. We blijven hier tot morgen dan richting Isla Ometepe, een eiland in het grootste binnen meer van Zuid en Midden Amerika.

Dat was het voor nu groetjes voor iedereen.

• 03 November 2012 - 09:41

Karin:

goedemorgen samen....ik denk dat jullie het wel naar je zin hebben in niquaraqua...ik was ook benieuwd naar de foto s wist me ook niet goed er een voorstelling van te maken.. mooi om te zien...toch ook nog heel druk met regelen en plannen rob? vind jij niet zo erg he?
    hier alles ok saai weer..carlo gaat zo paintballen en tegen de avond gaan we naar mijdregt naar suzan en blijven daar slapen...ons mam komt naar fransje... jullie fijne dag weer en ik kijk uit naar jullie volgend verslag

houdoe groetjes uit best

• 03 November 2012 - 12:33

Astrid En Pieternel:

Hallo Rob en Piet,

Goh wat een chaos met die vrachtwagens maar uiteindelijke toch weer opgelost, nou de reis verlooopt goed, fijn hotel zoals jullie aangeven. En fijn toch wat mooier weer, en leuk en mooi weer die foto's.
    We zijn weer benieuwd naar het volgende stuk.

Liefs,

Pieternel en astrid

• 03 November 2012 - 13:23

Theo En Wilma Van Der Vleuten:

hallo piet en rob

wij wensen jullie een mooie vakantie toe

theo en wilma

• 03 November 2012 - 18:56

Joop:

Hallo luitjes, waarom doen ze zo moeilijik met die vrachtwagenchauffeurs ? dat ze dit niet pikken lijkt me wel redelijk, het zal wel met corruptie te maken hebben.
    Mooie foto,s trouwens vooral die met de colibrie, misschien ga ik die wel schilderen.
    In Nederland is het nu druilerig weer maar ja dat hoort nu eenmaa lbij de tijd van het jaar.
    Vanmorgen heb ik auditie gedaan voor de musical Titanic en heb nog een klien rolleteje gekregen ook.
    De uitvoeringen zijn in De Enck in Oirschot, volgend jaar april.
    Tot mails,
    Joop.