Aangekomen in Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rob Snellen - WaarBenJij.nu Aangekomen in Sapa - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rob Snellen - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Sapa

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rob

13 Maart 2009 | Vietnam, Hanoi

Phoe... Phoe... de nachtrein van Hanoi naar Sapa. Alleen in de trein komen was al een heel gedoe. In de weekenden lijkt het wel of heel Vietnam terug gaat naar zijn geboortedorpje in het Noord Westen van Vietnam. We zijn met de trein aangekomen in Lao Cai. Dit is een grensplaats met China en de trein waarin wij zaten zoou dan ook doorreiden richting Peking. We haddeen in deze trein een zogenaamde softsleeper, dat wil zeggen 4 bedden in 1 compartiment. Piet heeft goed geslapen ik dus helemaal niet. De hele nacht een beetje muziek zitten luisteren en sigaretjes gerookt. Vanmorgen nog een half uurtje geslapen en dat was het dan. Aangekomen in Sapa blijkt overigens dat we pas om 12:00 op onze kamer terecht kunnen dus even wat op de markt rondgelopen, (Leuke foto's gemaakt, terwijl het morgen pas de officiel marktdag is) en ontbeten in het Victoria Hotel. Nu wachten tot we op de kamer kunnen... Gelukkig stond er een computer en kan ik dit verhaaltje nu schrijven. We blijven hier overigens tot Zo avond en vieren morgen Pietjes verjaardag.
Zondag gaan we terug naar Hanoi, wederom met de nachttrein (slaaptabletten heb ik nu wel klaargelegd) en daarna direct door richting Halong Bay waar we de nacht op een boot doorbrengen.

Groet en tot horens Rob en Piet

• 13 Maart 2009 - 08:18

Carlo En Karin:

hallo pa en rob
    leuk om jullie reis zo bij te houden bedankt ook voor de mms rob en pa voor de telefoontjes! leuk! geniet er lekkr van samen en morgen.......feest!
    houdoe carlo en karin

• 13 Maart 2009 - 10:29

Astrid En Pieternel:

Goh wat vervelend dat je niet in de trein hebt kunnen slapen en ja als je dan ook nog niet eens geljk op je kamer kan is vervelend, het is wel leuk om zo jullie reis te volgen.
    Hopen spoedig weer te horen

Groetjes,

Astrid en Pieternel

• 13 Maart 2009 - 13:08

Joop:

Hoi globetrotters,

Slapen in een trein zou mij ook niet echt lukken.
    Piet van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Groet, Joop.