Terug uit de Mekong - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rob Snellen - WaarBenJij.nu Terug uit de Mekong - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rob Snellen - WaarBenJij.nu

Terug uit de Mekong

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rob

28 Maart 2009 | Vietnam, Hanoi

Hoi allemaal we zijn net weer teruggekomen uit de Mekong Delta. Erg mooie en erg warme trip gehad.

Gisteren zijn we rond 8 uur met een minibus richting Soc Trang vertrokken, dit is een stadje in de Mekong Delta. Op de weg hiernaartoe hebben wat gevaren op de Mekong (de Biesbosch van Vietnam)Deze delta bestaat uit vele waterwegen met daarop eilandjes waar daadwerkelijk mensen wonen. We hebben hier onderandere een snoepjes fabriek bezocht, een bijenfarm en met een slang gespeeld. Bijzonder leuk dat we 4 in de bus en op de boot erg aardige Nederlanders hebben ontmoet (Steef, Piet, Chirsten, en Mark bedankt voor de leuke dagen alvast).

s'avonds zijn we aangekomen in het stadje en om 19:30 hadden we afgesproken om met zijn zessen wat te gaan eten. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een karaoke bar maar kwamen uit eindelijk uit in in Discotheek! En wat voor een, deze had in Amsterdam absoluut niet misstaan en ook de muziek was prima (Techno Minimal en Trance) de disco lag achter een hotel en het was nogal vreemd om er te komen, wij kwamen er eigelijk per ongeluk. Nou een uurtje of 2 flink op zijn Vietnamees staan swingen en toen op zoek naar een echte Karaoke bar.

Die hadden we eindelijk een gevonden, we werden met zijn zessen in een piepklein hok van 40 graden gepropt, de Karaoke ging aan en gas erop. Wel ontzettend gelachten, we gingen dan ook om 01:30 naar bed. Dit terwijl we er om 07:30 weer uit moesten Auwww..

Vanmorgen naar de Floating Marked geweest, hier kwamen we denk ik iets te laat aan, alhoewel het erg spectaculair was had me hier iets meer van voorgesteld (kan ook aan de avond ervoor liggen natuurlijk. Daarna nog wat gewandeld en een Vietnamese lunch gehad met rundvlees echter op de menu kaart stonden ook dingen als Rat en Slang (Bah)

Toen richting de ferry en daarna een uurtje of 4 in de bus. Nu weer op onze vertrouwde kamer en vanavond gaan we weer met zijn zessen wat eten op de nachtmarkt. Morgen gaan Piet en Stefanie naar Cambodja en Mark en Christien richting het noorden. En Pietje en ik..... Wij maken er nog 2 mooie dagen van hierin Saigon..

Nou de groetjes en tot horens

R&P

• 28 Maart 2009 - 15:12

Joop.:

Nou vind ik alles best, maar die slangen, echt niet !!! voor geen goud pak ik die aan.
    Geef mij maar die lieve kleine varkentjes.

Houdoe.