Aanvulling op vandaag motortjes gehuurd - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rob Snellen - WaarBenJij.nu Aanvulling op vandaag motortjes gehuurd - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Rob Snellen - WaarBenJij.nu

Aanvulling op vandaag motortjes gehuurd

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rob

14 Maart 2009 | Vietnam, Hanoi

Ha Allemaal... Dit maal uit Sapa het Noordwesten van Vietnam (tegen de Chinese grens). Mooie plek om jarig te zijn tenminste dt vinden wij.
Koud Koud Koud.... overal openhaarden en s'avonds tegen het vriespunt, Sapa is dan ook de koudste stad van Vietnam en ligt op 1600 Meter hoogte. Het staat hier vooral bekend om de verschillende stammen die hier in klein bergdorpjes rondom heen wonen en die nog tradioneel leven met handwerk akkerbouw en kledingdracht. Gisteren was ik nogal moe van de treinreis dus niet veel gedaan als overdag geslapen. s'Avonds zijn we eerst gaan eten en daarna lekker een biertje gaan drinken in een Karaoke bar in het stadje. Ons Hotel is trouwens prima en dat voor 18 Euro per nacht per kamer. Midden in het centrum van Sapa en 50 meter vanaf de markt waar ons morgen een waar spectakel staat te wachten.

Vandaag hebben we twee motors gehuurd 3 Euro per motor en zijn we in de ochtend bergaf gegaan richting enkele kleine dorpjes. s' Middags gelunchd en daarna richting Tram Po wat de hoogste bergpas is van Vietnam 1900 Meter. Deze pas is tevens de snelweg tussen Sapa en Lao Chai de hoofdstad van de provincie waarin we liggen. Om je idee over de gesteldheid van de weg te geven over 110 Kilometer doet een bus ongeveer 9 uur... Dus.. Erg behelpen allemaal. Maar goed het uizicht is prachtig de omgeving ook en de mensen bijzonder vriendelijk. Morgen avond (zondag) gaan we richting Hanoi met wederom een nachttrein en maandag ochtend vertrekken we vanuit Hanoi richting Halong Bay, en daar is het warm! Dan gaan we alleen nog maar de zon tegemoet. Dinsdag richting Hue met de laatste keer Nachttrein. Ik laat zo snel mogelijk weer iets horen

• 14 Maart 2009 - 17:08

Ingrid :

Hoi Rob, Leuke foto`s en een leuke site ik ga iedere dag ff kijken

groetjes Ingrid en Sjaak en kuffels van Lotte en Jaap