In Hoi An aangekomen - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Rob Snellen - WaarBenJij.nu In Hoi An aangekomen - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Rob Snellen - WaarBenJij.nu

In Hoi An aangekomen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rob

20 Maart 2009 | Vietnam, Hoi An

Zo eindelijk in Hoi An aangekomen. Vanmiddag om 13:30 vertrokken vanuit Hue richting Hoi An Centraal Vietnam.

We hebben hier een prima hotel. Het Hoi An Hotel. Vanmiddag wat wezen wandelen door het oude stadje en vanavond heerlijk gegeten in Restaurant (het beste nog tot nu toe) Cargo Bay. Daarna nog een biertje gaan drinken. Piet naar bed ik nog even achter de computer.

Morgen blijven we nog de hele dag hier en daarna gaan we richting Nah Trang in het zuiden. We gaan morgen kijken of we een binnelandse vlucht kunnen regelen, want we moeten toch weer een kilometer of 800 overbruggen en met de Slaaptrein hebben we het even gehad. Dan erbij vlieg je al vanaf 30 Euro met een binnenlandse vlucht. Dus voor het geld hoeven we het niet te laten.

Planning is dus op dit moment Overmorgen Nah Thrang, 3 dagen daarna 1 dag Dalat en dan richting Saigon

***********
Fotos bij dit verhaal komen morgen
***********

Nu nog voor de liefhebbers wat algemene informatie over Hoi An.

Hi An is een kuststad in centraal Vietnam aan de Zuid-Chinese Zee. De stad ligt in de provincie Quang Nam en heeft zo'n 25.000 inwoners. Deze voormalige havenstad van het koninkrijk Champa ligt aan het estuarium van de Thu Bon rivier en was een belangrijk handelscentrum in de 16e en 17e eeuw. Toen kwamen er handelaren uit China, Japan, Nederland en India. Ten tijde van de handelsbetrekkingen met China heette de stad Hai Pho (plaats aan de zee), tijdens de Franse bezetting Faifo. Oorspronkelijk was Hai Pho gescheiden in twee stadsgedeeltes; aan de overkant van de "Japanse Brug" lag een Japanse nederzetting.

In 1999 is de oude stad van Hoi An opgenomen op de Werelderfgoed lijst van UNESCO, als een goed bewaard voorbeeld van een Zuidoost Aziatische handelsstad uit de 15e tot 19e eeuw, met gebouwen die een unieke mengeling van lokale en buitenlandse invloeden vertonen. Een voorbeeld daarvan is de 'Japanse brug' (Chùa Cu).

Groetsels Rob en Piet

• 19 Maart 2009 - 18:31

Joop:

Hoi Luitjes,
    Is het gelukt met de loempias.
    Trouwens want doen ze er in.
    Jullie zien wel heel veel cultuur geweldig.
    Geniet ze en ik hoop dat jullie straks een goede vlucht hebben.

• 20 Maart 2009 - 21:10

Tom:

Hee Piet en Rob,

Link gekregen van buurman Gerard. Erg gaaf om jullie belevenissen te volgen!

Take care en veel plezier nog.