In de Kampong en naar de Oerang Oetangs - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Rob Snellen - WaarBenJij.nu In de Kampong en naar de Oerang Oetangs - Reisverslag uit Kota Kinabalu, Maleisië van Rob Snellen - WaarBenJij.nu

In de Kampong en naar de Oerang Oetangs

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rob

12 November 2009 | Maleisië, Kota Kinabalu

Gisteren avond zijn we gaan eten bij kennissen van Lien en Martin in de Kampong Kampong Sugut... (helemaal in de wildernis dus). Nadat we eerst verkeerd waren gereden kwamen we aan bij Edward en zijn familie.

Lien had volgens mij verteld dat ik een of andere TV kok was want ik werd meteen naar de keuken gedirigeerd om het eten wat we eerder hadden gehaald klaar te maken. Het werd dus kipfilet met Groenten en een sate saus en Gamba's met citroengras en knoflook.. En het smaakte iedereen volgens mij behoorlijk goed. De flessen sterke drank kwamen meteen op tafel en iedereen is behoorlijk dronken geworden! Zie de foto's. Daarna zijn we nog even bij de first beach bar wat gaan drinken om daarna naar bed te gaan.

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan om richting de oerang oetangs te gaan, onderweg nog een foto gemaakt van Mount Kinabalu. De Kinabalu (Maleis: Gunung Kinabalu) is de op een na hoogste berg (4095m) van Zuidoost-Azië. Alleen de Hkakabo Razi in Myanmar is hoger. (De Puncak Jaya, gelegen in de Indonesische provincie Papoea valt onder Oceanië). De Kinabalu is ook terug te vinden op het bankbiljet van 1 ringgit.

De berg is gelegen in het Kinabalu State Park op het Maleisische deel van Borneo. De berg heeft een gevarieerde flora met wilde orchideeën.

Daarna zijn we doorgereden richting Rasa Ria een lux resort ongeveer 40 km van Kota Kinabalu hier is tevens een natuur reservaat waar je ziet hoe jonge Orang Oetans (wezen) worden voorbereid om terug te keren in de wilde natuur. De entree gelden worden ook volledig ingezet om de unieke cultuur hier te beschermen. De Oerang Oetangs leven hier in het wild maar worden wel gevoed waardoor ze op gezette tijden zich laten zien op diverse platformen ongeveer 20 minuutjes klimmen in de bergen.

Nou dit was het weer voor nu.. tot horens! Vanavond hebben we Lien en Martin uitgenodigd voor een lekker etentje

• 12 November 2009 - 06:18

Carlo En Karin:

he daar
    wat eem leuk verslag weer en fotos jullie maken het prima zo te zien fijn hoor! ik ga zo werken haha laatste dag deze week! gr c en k

• 12 November 2009 - 14:04

Pauli En Gerard:

Hey guys,
    ziet er leuk uit. Is het weer daar niet benauwd?
    Jullie maken het daar wel goed.
    Groeten Pauli