Aangekomen in Cambodia - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Rob Snellen - WaarBenJij.nu Aangekomen in Cambodia - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Rob Snellen - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Cambodia

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Rob

15 November 2009 | Cambodja, Phnom-Penh

Eergisteren avond zijn we nog gaan eten in in de Brass Monkey, nu met Donald en Reyleen erbij.

Gisteren morgen op tijd opgestaan, 07:00 we zouden om 09:45 gaan vliegen. Dit had overigens nogal wat voeten in aarde gezien het feit dat ik niet meer zeker wist of ik geboekt had.... ouch

Ben vrijdag de hele middag bezig geweest dit uit te zoeken en uiteindelijk erachter gekomen dat dit stukje reis met de creditkaart van Piet was geboekt en niet met de mijne. Vandaar dat we hem niet konden vinden en ook de mensen bij Airasia niet. Ben ongeveer 4 keer naar hun kantoor gereden om dit uit te vogelen en had bijna een nieuwe reis geboekt voor 600 euro terwijl degenen die we hadden maar 70 euro koste... Gelukkig is alles nog goed gekomen, we kunnen straks dit geld beter besteden voor de laatste 4 dagen in luxe.

Maar goed alles was nog goed gekomen en om 10:30 dus met 3 kwartier vertraging vertrokken richting Kuala Lumpur s'morgrens een foto gemaakt vanaf Lien en Martin hun appartement van een vliegtuig en vanuit het vliegtuig van hun appartement en als je goed kijkt zie je ze staan te zwaaien... lollig he. en daarna door naar Phnom Penh.

s'Avonds hebben we niet veel meer gedaan heerlijk gegeten bij restaurant Metro.. mmmmm mmmmm echt lekker daarna nog even op stap gegaan. Saterday night in Cambodia, wel aan te raden maar toch op tijd naar bed. We hadden de klok vergeten terug te zetten dus we dachten 0:30 maar het was dus een uur vroeger maar daar kwamen we vanmorgen pas achter. We hadden een hotel aan de Mekong Rivier echter maar voor 1 nacht.

Vanacht slapen we ergens anders......... Ik heb goed onderhandeld een 5 sterren hotel "Le Royal Raffles" voor maar 80 Euro waar de normale prijs 230 Euro per nacht is. Dit hotel heeft een geweldige historie en de film "The Killing Fields" is gebaseerd en opgenomen op de journalisten die in dit hotel verbleven tijdens het Pol Pot regiment.

Vandaag zijn we overigens naar de Killing Fields geweest erg indrukwekkend.

Bron Wikipedia: Choeung Ek, ook wel de killing fields geheten, is een agrarisch gebied een paar kilometer buiten Phnom-Penh in een boomgaard. Gevangenen van Tuol Sleng werden hiernaartoe gebracht en omgebracht. Om kogels te sparen sloegen de Rode Khmer kinderen dood door ze tegen bomen aan te slingeren of bij ouderen door hun hoofden met de achterkant van geweren in te slaan. Ook doodbloeden werd veel toegepast. Minimaal 17.000 mensen zijn hier omgebracht. Choeung Ek was slechts één van de vele killing fields (moordvelden) in Cambodja.

In een monument, een witte toren met glazen ramen liggen veel schedels, gesorteerd naar kinderen/volwassenen en man/vrouw. Sommige graven zijn slechts half afgegraven en men kan de restanten van mensen en kleding erin zien liggen. Het wordt afgeraden om dit museum met jonge kinderen te bezoeken en ook door volwassen die snel geëmotioneerd zijn. Een bezoek aan deze velden en aan het Tuol Sleng Museum maakt vaak een zeer indringende indruk op mensen. Ieder jaar vindt er op 9 mei een herdenking plaats voor de slachtoffers.

De trip was ongeveer 30 minuten heen en 30 terug. Daarna hebben we nog wat gewandeld in Phnom Penh en nu dus op de kamer om dit versag te schrijven.

Morgen gaan we om 6:40 richting Siem Raep waar de tempels van Anchor Wat zich bevinden maar nu .......

GAAN WE LEKKER ZWEMMEN IN HET 5 STERREN ZWEMBAD!!

Greetz Rob en Piet

• 15 November 2009 - 12:25

Ingrid:

Hoi hoi,

Ziet er gaaf uit tot nu toe, wij zijn net naar de sint wezen kijken en vanmiddag in de knoop ben benieuwd hoe ze het vinden, ik denk dat lotte de baard er aftrekt ofzo.

Groetjes Ingrid sjaak Lotte en Jaap xxx

• 15 November 2009 - 12:42

Gerard:

Rob, had je nog meer foto's van the killing fields (veel van gehoord, weinig van gezien, of ik moet er zelf naar toe). Lijkt me weer een prachtige reis! Foto's zien er goed uit, ligt het aan de camera of de perssoon er achter?
    Ik ga nu vlug naar de knoop, over 2 uur komt de Goedheiligman aan!
    groeten, fam Vrancken
    p.s. ik zal Lotte en/of Jaap wel in de gaten houwen. Anders vallen ze zo van hun geloof af!

• 16 November 2009 - 02:21

Maya:

Hallo Rob en Piet, zondagmorgen (15) om half 7 Lien en Martin samen met Jozef opgehaald van het vliegveld. Ze hebben nog even verhaald over jullie kort verblijf bij hen. Wij wensen jullie verder veel plezier op reis. Mooie foto's en leuk om zo te mogen meegenieten. Ik meld me weer. Groeten, ook van Jozef hier. Liefs, Maya.

• 16 November 2009 - 08:04

Gerdie:

super gaaf wat ik zie en lees. Sint en Piet waren een groot succes gisteren.

Veel plezier, Geniet ervan Liefs Gerdie

• 16 November 2009 - 10:47

Deidre:

Hee!
    Ziet er erg goed uit allemaal! Geniet ervan!

• 16 November 2009 - 12:55

Erwin:

Hoi Piet en Rob.Ziet er allemaal geweldig uit en met de lokale bevolking komt het ook allemaal goed zo te zien.veel plezier verder en ben benieuwd naar het vervolg van de reis.ik heb de foto's hier ook laten zien aan iedereen.

• 16 November 2009 - 17:01

C En K:

hallo reizigers
    jullie verslag en fotos net weetr gezien en gelezeb! altijd wer mooi en fijn om te horen dat t goed gaat groetjesss van carlo en karin

• 16 November 2009 - 22:10

Martinique:

Hi Rob en Piet!!!

Leuk hoor om jullie verslagen te lezen, is vast een fantastische reis!
    Ik herken heel veel verhalen van mijn vriendinnnen die ook in Cambodja zijn geweest en ook de indrukwekkende Killing Fields hebben bezocht. Zij waren iig ook erg onder de indruk.
    Veel plezier nog en ik blijf jullie volgen!!

Groetjes Martinique

• 18 November 2009 - 10:03

Maud:

Hoi Rob en Piet,

Leuk om zo op de hoogte te worden gehouden van jullie reis! Ziet er nu al allemaal prachtig uit, terwijl (waarschijnlijk)het hoogte punt van jullie reis nog moet komen: Angkor Wat! Geniet er van!

Groetjes, Maud

• 19 November 2009 - 22:39

Lien:

Leuk om te zien dat het jullie goed gaat geniet er nog maar even van het is afgelopen voor je er erg in hebt dikke kus Lien