Bombay straat kinderen - Reisverslag uit Calangute, India van Rob Snellen - WaarBenJij.nu Bombay straat kinderen - Reisverslag uit Calangute, India van Rob Snellen - WaarBenJij.nu

Bombay straat kinderen

Door: Rob Snellen

Blijf op de hoogte en volg Rob

16 November 2011 | India, Calangute

Bombay..... Wat een leuke stad, mooi hotel leuke binnenstad, aan zee en veel meer te doen als in Delhi. Ook erg veel straatkinderen zwervers en hosselaars. En wij in een super luxe hotel de Tai Mahal, het beroemde hotel van de terroristische aanslagen in 2008. Een erg groot contrast dus en er was een straat jongetje die telkens achter mij aanliep en om geld en rijst liep te schooien, ik had al gehoord dat deze kinderen worden gebruikt door ouders en Maffia, de rijst wordt weer terugverkocht en het geld komt in de verkeerde zak. Maar goed je kunt als kind hier natuurlijk ook niets aan doen dat je in een dergelijk kut milieu wordt geboren. Het was wel een leuk jongetje, hij zij dat hij 5 was maar wij denken 7 en begon telkens heel enthousiast te zwaaien als hij mij zag. Ik heb hem dus geen rijst gegeven en maar schoenen en een ijsje. Vraag me alleen af voor wie ik het gedaan heb voor me zelf of hem.

Verder veel expats hier dus ook uitgaansgelegenheden, en je kunt hier ook rundvleesproducten krijgen, maar daar heeft Piet een beetje spijt van. De spaghetti bolognaise van eergisteren avond is hem niet zo goed bekomen. Nu is hij een stuk opgeknapt.

Nu zijn we in Goa Calangute Anjuma om precies te zijn.

Tot later Rob en Piet

  • 16 November 2011 - 15:45

    Karin:

    halloo
    lijkt me erg aandoenlijk en best moeilijk die zwerfkinderen goed opgelost rob voor je eigen gevoel...maar ik denk ook zeker op deze manier voor t jongetje.... geniet van het luxere hotel...hier alles ok wij zijn alweer bijna een week thuis gaat snel...fijne avond groetjes carlo en karin

  • 16 November 2011 - 18:42

    Joop :

    Het lijkt me inderdaad heel moeilijk te beslissen wat te doen met die zwerfkinderen, jullie oplossing was zo gek nog niet.

  • 18 November 2011 - 16:29

    Will Snellen:

    When in Goa, do the 'Hippy hippy shake'.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Calangute

Rob en Piet in India

Noord Inida, Rajastan en Varanassi en omgeving ontdekken

Recente Reisverslagen:

21 November 2011

India love or hate it?

16 November 2011

Bombay straat kinderen

14 November 2011

Monkey Business

12 November 2011

In Jaipur

11 November 2011

Op de kameel
Rob

Actief sinds 26 Feb. 2009
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 92067

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2013 - 23 November 2013

Rob en Piet in Myanmar Thailand en Maleisie

28 Oktober 2012 - 22 November 2012

Rob en Piet in Midden Amerika

29 Oktober 2011 - 22 November 2011

Rob en Piet in India

08 November 2009 - 03 December 2009

Rob en Piet in Azie

09 Maart 2009 - 02 April 2009

Rob en Piet in Vietnam

Landen bezocht: