Khajuraho en de Sextempels - Reisverslag uit Pushkar, India van Rob Snellen - WaarBenJij.nu Khajuraho en de Sextempels - Reisverslag uit Pushkar, India van Rob Snellen - WaarBenJij.nu

Khajuraho en de Sextempels

Door: Rob Snellen

Blijf op de hoogte en volg Rob

07 November 2011 | India, Pushkar

Zo even een korte inhaalslag.

2 dagen geleden dus vertrokken uit Varanassi met het vliegtuig naar Khajuraho. Daar hadden we een goed hotel, s'avonds zijn we naar een dansshow geweest (erg commercieel) daarna een BBQ en nog wat gesnookerd in het hotel.

Eergisteren naar de beroemde sextempels geweest waar ongeveer alle standjes uit het Kamasutra boek erg duidelijk worden afgebeeld. Daarna wat gelunched in de boomhut.

We vertelde onze gids toen dat we die avond de nachttrein zouden pakken naar Jaipur. Hij reageerde nogal vreemd hier op en zij waarom een nachttrein en 14 uur reizen als je dezelfde bestemming kunt bereiken via de weg met een prima overnachting in Orchha en een kortere reistijd. We hebben toen de kaart erbij gepakt en waren konden niets anders concluderen dan dat deze gids gelijk had. Weer alles omgegooid dus. Maar daar hebben we geen spijt van.

Dus nu richting Orchha waarna we via Agra (Tai Mahal) naar Pushkar gaan.

Groet Rob en Piet

Nog wat interessante info voor de liefhebbers met dank aan wikipedia

Khajuraho (Hindi: ) is een plaats in het noorden van de Indiase deelstaat Madhya Pradesh. De plaats is gelegen in het district Chhatarpur en heeft 19.282 inwoners (2001[1]). De plaats ligt op ongeveer 283 m hoogte.
Khajuraho is vooral bekend geworden wegens de vele tempels met erotische afbeeldingen en beeldhouwwerken uit de Kamasutra. Deze tempels staan op de Werelderfgoedlijst van UNESCO.

De monumentengoep bij Khajuraho staan sinds 1986 op de werelderfgoedlijst van UNESCO. De tempels zijn vooral bekend vanwege de vele erotische beelden die aan de gevels geplaatst zijn. Ook in de tempels zijn sporadisch dit soort afbeeldingen te vinden, maar deze springen wat minder in het oog. De erotische beelden vormen slechts een klein deel van de vele beelden en symbolen. Wellicht wordt hierbij Tantrische seks uitgebeeld. Het zijn waarschijnlijk wel mensen die afgebeeld staan en geen goden. De reden dat de beelden hier staan is echter niet duidelijk.

• 06 November 2011 - 20:18

Rita:

en Piet heb je ja gezegd????????????????????????????