Op de kameel - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Rob Snellen - WaarBenJij.nu Op de kameel - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Rob Snellen - WaarBenJij.nu

Op de kameel

Door: Rob Snellen

Blijf op de hoogte en volg Rob

11 November 2011 | India, Jaisalmer

Gisteren dus met de kameel de woestijn in geweest, echt gaaf en niet commercieel en dat terwijl ze hier toch met bosjes worden aangeboden. Enkele woestijndorpjes bezocht, de kameel op en een uurtje of 2 de woestijn in. Mooie ervaring en onder het zand teruggekomen.

Vanmiddag een nieuwe beproeving, met de trein naar Jaipur en we hebben de op een na goedkoopste klasse, alles was bezet! We hoeven nog net niet op dak te gaan zitten. Maar de 14 uur reizen zal toch wel een uitdaging worden. Gelukkig hebben we wat alcahol ingeslagen.

India "you love or hate it"

Groet Rob en Piet

Info voor de liefhebber
De Tharwoestijn, ook bekend als de Grote Indiase Woestijn, is een woestijn, die deels in de Pakistaanse provincies Sindh en Punjab gelegen is en deels in de Indiase deelstaten Punjab, Haryana, Rajasthan en Gujarat.

De woestijn heeft een oppervlakte van ongeveer 240.000 km² (450.000 km² met inbegrip van de met xerofiel struikgewas begroeide randgebieden). De woestijn ligt voor ongeveer een derde op Pakistaans en ongeveer twee derde op Indiaas grondgebied. 61% ligt hiervan in Rajastan.
In het zuidwesten van de woestijn, richting de Arabische Zee, ligt de Rann van Kutch, een onherbergzaam zoutvlakte en seizoensgebonden moerasgebied.

• 11 November 2011 - 13:48

Karin:

hallo
    wat een belevenissen allemaal.....en pa ziet er goed uit op een kameel hoor! ben benieuwd naar jullie treinreis...... hier alles ok nog lekker weekend voordat we maandag weer gaan werken...
    fijne avond groetjes van ons

• 11 November 2011 - 15:40

Joop:

Succes met de treinreis.

• 11 November 2011 - 19:46

Witte:

haa rob en pietje ik zie wel dat alles goed verloopt daar met jullie nu je tog daar bent breng maar een fles jaipur mee wel de parfum graag die betaal ik je wel terug de groetjes van de witte.