Yangon.... Rangoon - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Rob Snellen - WaarBenJij.nu Yangon.... Rangoon - Reisverslag uit Pagan, Myanmar van Rob Snellen - WaarBenJij.nu

Yangon.... Rangoon

Door: Rob Snellen

Blijf op de hoogte en volg Rob

11 November 2013 | Myanmar, Pagan

Yangon, Rangoon.....

2 volle dagen Rangoon oftewel het huidige yangon, 6 milioen mensen een hectische stad.
We hadden een hotel in Downtown Yangon. Tja wat valt er over te zeggen, leuk of niet leuk.. Wij vonden het wel leuk, echter je moet je dan ook echt overgeven aan de gebruiken van het land. Weinig mensen spreken goed Engels, het eten is appart, een soort combinatie tussen India,s en Chinees ( we zijn er niet zeker van of het wel lekker is) in ieder geval moeilijk om te bestellen. Goedkoop.. Biertje halve liter 0,75 euro. Eten erg goedkoop tussen de 2 en 3 euro voor een bord gamba's taxi goedkoop 2 euro voor een kwart dag en Hotels redelijk duur. Verder is het behoorlijk smerig en rommelig dus als je daar niet doorheen kunt kijken zou ik maar wegblijven.

Een trein die midden door de woonwijk rijdt en de terras stoeltjes die even aan de kant mogen worden geschoven. Die bewuste trein vervoerde overigens kerosine en allerlei andere vreemde stoffen.

Positief...absloluut de mensen, oprecht vriendelijk, niet opdringerig, proberen geen slaatje uit de tourist te slaan. Yangon is een leuke stad met mooie parken en bezienswaardigheden, absoluut hoogtepunt dus de pagode en om foto,s te maken is het geweldig.

Nu trouwens in Bagan, slecht internet hier, maar verder geweldig 2000 tempels op een gebied. van 14 km2.. Meer hier over in mijn volgend verslag wat ik in alle waarschijnlijkheid schrijf vanuit Mandalay

Groet Rob en Piet

• 11 November 2013 - 08:51

Karin:

Gm vanuit een koud Best ...voor t eerst auto ramen krabben..bij jullie hele andere temperatuur en land
    geniet er weer van vandaag ik ben vrij en rij zo naar jou flat pap
    fijne dag
    liefs carlo en karin

• 11 November 2013 - 10:15

Connysnellen:

Dat zal dan wel niets voor ons zijn,wat zijn er toch rara plekken op de wereld.Gisteren nog gekeken naar een doc.over India waar jullie ook geweest zijn nog veel plezier pas goed op elkaar gr.xxx

• 11 November 2013 - 11:34

Jozef En Maya:

Halle Rob en Piet,
    Wat vliegt de tijd en wat hebben jullie alweer veel gezien. Hier de eerste vorst geweest. Koude nachten, mooie dagen! Vakantie gevoel? Hier nadert het einde van het jaar ras, velen zijn toe aan een break, merken we wel. Sinterklaas, Kerst...is in aantocht. Wij zijn druk in de tuin geweest, nu het nog kan. De vogels vliegen af en aan naar de opnieuw klaar hangende lekkernijen in de notenboom. Een mooi schouwspel. Jullie komen al bijna weer terug...dan praten we bij. Hartelijke groeten, Jozef en Maya.

• 11 November 2013 - 18:02

Connysnellen:

Mooie foto's,ga je ook naar het Gaim festival gr.xxx

• 12 November 2013 - 15:01

Astrid Van Den Einden:

Hoi Rob en Piet,

Wat hebben jullie weer een gave tijd en alweer veel gezien en ook weer mooie foto's (zoals altijd!)
    Thuis verloopt alles naar wens en Brian doet het goed in zijn uppie (ik mag wel zijn was doen dus zijn moeder heeft hij nog wel nodig haha).
    Het is een cliche maar geniet er samen nog maar van want de dagen gaan snel

Vele lieve groetjes van Astrid xxxxxx

• 14 November 2013 - 19:50

Marian Verbakel:

Super mooi zeg daar , jullie foto's net zitten te bekijken maar echt geweldig!
    En leuk om jullie verhalen te lezen.
    Geniet er lekker van !

Groetjes, Marian Verbakel